2012/02/03

VAPIANO -TÉSZTA ALAPFOKON

Ha valamire ideges vagyok mostanában, az a Vapiano. Megmondom mi ez az egész: szakácsnak nem nevezhető, munkaközvetítőből érkezett tanoncok egy jól rögzített feladatsort darálnak le gépiesen egy serpenyő és néhány előre gyártott alapanyag segítségével, miközben a vendég iszonyú penetráns fokhagymabűzben álldogál hatodmagával egy sorban negyed órákat, húsz perceket. Hogy ez az egyik legfelkapottabb olasz étterem lenne a városban? Hadd röhögjek. Ennél százszorta gyorsabb és frissebb tésztákat és pizzákat kap a delikvens bárhol.

De hát itt van ez a fránya marketing, a jópofa kártyás rendszer, a meg a feeling, hogy az ember gyorsan friss tésztát kap, hogy asztalán ott van még egy csomó friss dolog: egy (igen rossz) csiliolaj, meg egy kis csupor bazsalikom, meg egy kevés rozmaring, na meg ŐRÖLT BORS. Hű. Megáll az ész!! Hát erre érdemes költeni, hiszen ez FRISS. Lehet, hogy nagyon friss, de hogy íze nincs, az is biztos.

Midőn buzgott bennem a felfedezés és a megértés vágya, mint David Attenborough bevetettem magam a Vapianoba a vendégsereg közé, néztem, megfigyeltem és próbáltam rájönni a titok nyitjára. Az emberek tényleg azt gondolják, hogy ez egy gyorsétterem, ami így is lenne, ha nem állnának előtte mondjuk 10-en a tésztáspult előtt. A végén kb. ugyanannyi időbe telik a szomszéd olaszba megrendelni egy tésztát, leülni és meginni egy vizet mint itt „felbüdösödni” és álldogálni órákat a sorban. Aztán azt sem értem, hogy a MOM Parkban miért 10:1 az arány a konyha és vendégtérnek? Ennyi asztalra minimum kétszer annyi szakácsot állítottam volna be.Hiába, imádják az emberek azt a kis kártyaétlapot fogdosni és a 10 féle tészta közül választani egyet. Egyébként a választék is elég szűk egy valamit magára adó trattoriához képest, de sebaj.

Persze van egy bája annak, hogy megmondhatod személyesen a szakácsnak, hogy mit kérsz a tésztádba, vagy salátádba. De elgondolkodott bárki azon, hogy miért akkor öröm, hogy kérhetsz csilit, vagy fokhagymát bele, és a végén rá parmezánt? Mégis melyik étteremben nem kapsz a tésztádhoz parmezánt? Itt ráadásul szűk sávban szórják csak a tésztára a sajtot, amiből még repetázni se tudsz, ha egyszer elhagytad a konyhapultot. Akkor már csak bazsalikommal és borssal operálhatsz az asztalodnál.
Paradicsomleves. Sűrű, unalmas, átlagos, kicsit savanykás. DE dizájn csészében érkezik, amin a kanálnak van külön kis kivájt formatervezett tartókája. És kapunk rá parmezánszórást, ha kérjük. Menő.



Tonhalsaláta. Brutál méretűek a saláták, akár ketten is megbírkózhatnak vele. A tonhal nem különösebben izgalmas, mellette tojás és olivabogyó, alatta 300 kiló mix salátalevél, uborka, paradicsom.

Cézár saláta. Durva fokhagymás öntet, amitől 2 napig büdös utána az ember. Tépkedett egyensaláta. Rostlapon kisütött szintén fokhagymás, de ízre jó, friss rákocska. Szám szerint 5 darab, gondolom ez is sztenderd. Ja, és van alatta még 5 db parmezánlap, a saláta tetején keresztbe helyezve, ahogy a recept előírja. Parmezán és rák gyorsan elfogy, marad a durva mennyiségű saláta ellapátolása.


Tejszínes csirkés linguini. Egy szó jut eszembe az itteni tésztákkal kapcsolatban és az a ragacs. Nem tudom hogy érik el, vélhetően a tészta főzőlevének adagolása, a keményítő vagy egyebek által, de majdnem minden tészta nagyjából 5 perc után úgy fest, mint egy egybefüggő ragacshalom. Minden mindennel összeragad, nehezen kezelhető, besűrűsödik. Az íze is olyan ragacsos. Valami minimális paradicsom érezhető. valami pici íze van a csirkének is, de aztán annyi - a tejszín mindent jótékonyan elnyom. Marad a ragacslapátolás.

Összességében: erősen átlagos, esetenként az alatti olasz gyorséttermi íz, gyorséttermi színvonal. Lelketlen, unalmas ételek. És azt, hogy prémiumnak nevezi magát a honlapján, az már tényleg erős. Tényleg nem fér a fejembe, hogy olyan alkalmakon kívül, amikor az embernek van 10 perce hogy egy unalmas tésztát letoljon, kinek jutna eszébe ezt célként választani, netalán családdal beülni, esetleg egy romantikus vagy baráti vacsora színhelyéül választani.

Vapiano MOM Park
http://www.vapiano.hu/?vapiano=menu1&site=miert_mas

Összességében: 4,5/10

28 comments:

Hapci said...

Éppen készültem írni róla... talán csak belinkellek. :)
Azért ennél egy hajszállal jobb a véleményem a dologról, igaz, én pizzát ettem az éppen ehető paradicsomleves után. A pizzájuk (sajnos) veri a magyar pizzériák döntő többségét, vagyis legalább nem vastag, olajban tocsogó, gyorsítóízű, hanem az alapvető alaki jellemzőknek megfelelő, unalmas produktum (bár nem értem, miért nem lehet 220 foknál jobban bedurrantani az elektrokemencét). A desszertek (tiramisuimitáció, death in chocolate - haha) kutyák, mint majdnem minden magyarolasz helyen.
Összességében vicces, hogy ez a hodály ezzel az árszinttel a MOM-ban mindkét látogatásomkor (több nem lesz) tele volt jól szituáltnak tűnő, fiatal és középkorú párokkal.
Sok éve Nürnbergben láttam először Vapianót, ott sokkal pozitívabb benyomásom volt a minőségről.

Kriszta said...

Én kétszer voltam Vapiano-ban. Már akkor is azt figyeltem, hogy mennyi tésztát főznek a főzővízben. Nem tudom mikor cserélik, de egymás után több adag ment bele. Gondolom ezért olyan az állaga amilyen. Nálam az éppen ehető kategóriában vannak.

Steve said...

I made the mistake of walking into the place without getting my plastic card, the penztaros started shouting at me from across the restaurant!

I told her that I didn't care to be shouted at in restaurants (at work is ok) and our relationship went down hill even faster.

When I left she followed me outside and hit me in the face. (Good slap, I was impressed).

My kids like it :)

steel said...

@hapci: unalmas, ennel tenyleg nincs jobb kifejezes ra
@ kriszta: igen, a tobbszor hasznalatos fozovizben kemenyito tuladagolas lesz az oka
@ steve: nice story, makes you want to go again for another slap, eh?

Anonymous said...

Totálisan egyetértek a poszttal.

Mellesleg szerintem a tészta nem kemény (nem száraz). Egyrészt a spegettijük amikor berakták már puha volt, másrészt a száraztésztát általában 8-12 percig kell főzni, itt szerintem 4-5 perc alatt kész.

Borzalmas az egész, hétvégén ráaádul mindeki párosan (vagy családdal) megy, vagyis ha azt látod, hogy három ember van előtted, az kb. 45 perc (állva, a bűzben) mert mindeki több adagot kér.

A rutinosak csak pizztá rendelnek, azal le lehet ülni és amúgy is kevesebb állnak sorba értük.

Ennek ellenére a Fashion Street-i első üzlet (hsonló elképesztő bűz van, a dolgozó ha másnap nem jönne, szeintem hetekig nem tisztulna ki) minden várakozást felülmúl, pörög mint állat.

Anonymous said...

Megmondom őszintén kicsit sokallom a 4,5-ös pontszámot a 10-ből. A személyzet nagyon udvariatlan, az étel sablonos, a kártyarendszer szükségessége érthetetlen.
Amúgy most voltam másodszor bent, de egyszer sem sikerült normálisan ennem, először ugyanis a MOM-ban a személyzet a bejáratnál akkora majrét csapott ebből a kártyázásból, illetve annyira lekezelően és udvariatlanul viselkedett (még az általam a ruházata alapján manager-nek vélt illető is) hogy barátaimmal együtt sarkon fordultunk és elmentünk.
A minap egészen véletlenül többen betévedtünk a bécsi utcai éttermükbe, ahol is a "tésztás" sorban 15 percnyi várakozás után feladtam és átálltam a pizzásba, mivel az üres volt. A pizza elkészülési idejével kapcsolatos információk (10-12perc) nyugtázása után rendeltem is, és azzal a tudattal mentem ülőhelyet keresni, hogy a barátaim még legalább 10 percet fognak sorban állni és még legalább ennyi mire kapnak is valamit.
Ami így is lett, azaz nagyságrendileg az érkezéstől számított 35 perc múlva sikerült is kapniuk valami tésztafélét. Még negyed óra úlva megcsörrent a személyi "pizzahívóm", majd közölték, hogy tulajdonképpen elvesztették a rendelésem, de máris nekilátnak. Mondanom sem kell, hogy inkább töröltem. Bakik máshol is vannak, de ez az étterem-lánc iszonyú. Gyakorlatilag ez történik, ha vegyítjük egy Leroy Café és egy McDonalds (Amúgy szerintem a Mekiben nehezebb lehet betanulni, mint itt 15 féle tésztaételt...) összes rossz elemét egy Sushi bar dizájnjával (az arculat nekem személy szerint nagyon tetszik). Csupa trendi fiú és lány cipőt ledobva, fogas hiányában az asztalra dobott kabátok tömkelegében trendin díszített szép formájú tálkákból hamikázik.

steel said...

mindkét anonym: köszönöm , hogy megerősítettetek hitemben. gyenge ételt nagy bűzben hosszú idő után megkapni nem jó dolog. a képlet majdnem minden elemén kivéve a dizájnon változtatni kellene.

ubalazs said...

Nekem a 4,5 túl magas...
A tészták borzalmasak, mintha túlfőtt volna 3 perc alatt. Sokáig hallgattam, hogy bezzeg a pizza. Végül megkóstoltam. Nekem az is óriási csalódás volt. A salátákat már nem próbálom ki. Egyszerűen nem megyek be. Így legalább illatosan töltöm napjaimat az irodában. A javaslatom a hármas alá...
Megjegyzés: a MOM penetráns szaga nem tűnik általánosnak, itt talán a tuti épületgépészet ad hozzá egy kicsit.

steel said...

Ubalazs - te nagyon otthon lehetsz az epuletgepeszetben es a mom haza tajan :). Talan fel ponttal tobbet adtam a kelletenel de az alatt mar szart eszem es azert a vapiano nem szar csak ertelmetlen. Lassuk be.

Bucika said...

Teljesen egyetértek az előttem szólókkal. Egyszer volt szerencsém a Vapiano-hoz a MOM-ban és igen lesújtva távoztam. Pizzát ettem. Teljesen rá voltam kattanva, hogy végre talán eszem egy jó kis olasz pizzát. Hát nem! Kaptam egy száraz, taplószerű tésztát, amin paradicsom szósz ill. feltét csak mutatóban volt. De lehet, hogy még annyi se. És kifizettünk egy kisebb vagyont érte. Belekóstoltam Párom bélszínes tésztájába is. Semmi íze nem volt, nem beszélve az 5 szem húsról a tányérban. :))))

Cheflaszlo said...

Steel akkor neked a konzerv hal rendben is volt. fasza.

Anonymous said...

Érdekes dolgokat írtok kommentben, kijelentetek olyan dolgokat, amiről valójában fogalmatok sincs.A Blog írójának a tésztája azért ragadt össze, mert a szakács mikor leengedte, nem keverte meg! A tészta mikor készül, megforgatják lisztben hogy ne ragadjon össze, de ha el kezdi főzni akkor meg kell keverni, mert különben a liszt összeragasztja! Ha ragadós akkor az csak azért, van! Gondolom a rendelés egyszerre történt, magyarul leves, saláta, tészta.Tehát ha leülsz enni, akkor a tészta, még áll a tányérban és felszívja a nedvességet! A főzővíz pedig folyamatosan cserélődik, a tésztakosaraknál ez megfigyelhető! A tésztafőző szélén, meg a só van kirakódva.Nem írok ki nevet abból az okból mert ott dolgozom, és a mai világban nem veszíteném el a munkahelyem, egy konfliktus miatt!De bárkivel akár személyesen is beszélek, hogy bemutassam az éttermet, vagy tiszta vizet öntsek a pohárba nem pedig hogy meggyőzzem egyen nálunk! Kiakadtok azon hogy kártyát kell kapnotok! A Kártya azért van hogy ne a szakácsoknál keljen fizetni, gondolom nem kell megmagyarázzam, hogy mekkora mértékben csökken így a hibaszázalék, elvégre a kiszolgáló személyzet az 40 fő! Miért kell mindenkinek? Azért mert ha ketten bemennek az étterembe és csak egy kártyát kapnak, akkor dolguk végeztével akár külön is kimehetnek és azt mondják ők nem kaptak kártyát! Fizetni ilyenkor ki fog? A személyzet mert az hiányba megmutatkozna! Miért förmednek rá a kaszások az emberekre a kártya miatt? Nem förmednek rá ha az embereknek türelmük lenne végig hallgatni a 30mp-s bemutatást! Kérdezem én ki nem förmedne rá azokra az emberekre akiknek szólsz tisztelettudóan hogy kérem álljon meg, és le sem szarja a fejedet és megy tovább! Azok az emberek akik ott dolgoznak nem érdemelnek tiszteletet? Mert a cikkben és a kommentekben sincsen ennek nyoma! Ti mit csinálnátok ha (és ez egyik kollégával előfordult) a vendég azért beírna a vásárlók könyvébe mert 2x köszönsz????? Hozzáteszem a srác dícséretével van tele eme hivatalos okmány! Gondolom meg leszek támadva, hogy minek csináljuk akkor? A mai világba (kizárva mindennemű politikát, és médiát) ez kérdés? Remélem nem! Mi lennek ha azok akik okoskodnak és pocskondiáznak megpróbálnának inkább átlátni a szitán, vagy akár kérdezni? Mert bizony olyan még nem volt hogy ha valaki normálisan áll hozzánk hogy mi bunkók legyünk! Itt is nagyon sok gastro Einstein van tőlük kérdezem, csinálnátok?

Üdv:
Egy Dolgozó!

Anonymous said...

Sziasztok!
Én magam is Vapiano dolgozó vagyok. A tésztával kapcsolatban: jó minőségű olaszt durumlisztből és vízből készül, semmi más nincs benne (se keményítő, se tartósítószer). Reggel gyártjuk le az aznapi adagot, ezért nagyon friss így gyorsan is fő. Egyébként minden friss, csak jó minőségű az alapanyag (nagy részben olasz)és agyon van ellenőrizve minden állandóan, ráadásul a német franchise ellenőr ellenőrizi a minőséget és a tisztaságot is.

Cheflaszlo: a hal nem konzerv, az előkészítő konyhán pucolják, szeletelik a halat, mint a többi húst is. Ugyanitt szeletelik a zöldséget is. A másik részlegen készül a desszert és egyéb édesség, ugyancsak minden frissen és még aznap reggel. Én nem dejót használnak dió helyett, vagy vanillincukrot vanília helyett, vagy citromlevet citrom helyett, hanem diót is ott darálják, vaníliarudat használnak és citromot facsarnak. Konzerv cuccot egyáltalán nem használunk semmihez.

Steve: ha nem kurváztad volna le a kasszás lányt, nem kaptál volna abba a beképzelt pofádba. Megérdemelted. Megtanulhatnál kulturáltan és tisztelettudóan viselkedni. Főleg, hogy egy vén trotty vagy már.

A szagelszívók miatt mi is sokat panaszkodunk, valamiért nem sikerül megoldania a vezetőségnek. Ez előttünk is rejtély. Pedig az nagyon sokat ront az egészen.

Nme said...

Még mindíg jobb egy vapis kaja, mint egy műanyag mekis. Mivel "tudom", hogy Vapianoban minden friss ! A dolgozók, meg igen nagy nyomás alatt vannak minden egyes nap, hogy Titeket, kritizálókat, a legmagasabb minőségben, és tiszteletben szolgáljanak ki. Vannak emberek, kik mint kulturálisan, mint személyileg nem fogjátok fel ezt... csak sajnálni tudom. Ha "ti" nem vagytok partnerek, tisztelet tudok, akkor hogy a francba várjátok el azt, hogy veletek is azok legyenek... ébredjetek már fel! pacsi

Hapci said...

Pár felvetésem lenne, kedves Vapiano dolgozók (anonimuszok)!
1) Senki nem állította, hogy keményítőt tesznek a tésztához főzéskor (nem tudom, érthető-e a különbség).
2) A tészta lisztezése igen egyedi eljárás, ha igaz.
3) Ha jól emlékszem, Zanussi kemencék vannak a pizzasütögetéshez a MOM-ban. Nem akarom belinkelni ide az olasz pizzaszabványt, de tudják-e, milyen hőmérséklet van abban előírva a pizza nevű étel sütéséhez?
4) Cheflaszlo valószínűleg a salátában látható tonhal konzerv voltára utalt. Ki szeretné nekem személyesen bizonyítani a helyszínen, hogy az nem konzerv?
5) A tiramisu elkészítése nem nagy varázslat, de azért normális alapanyag és némi hozzáértés kell hozzá. A mascarpone okés, kellene még normális kávé, és abban a szükséges (értsd: kanállal vágható legyen az eredmény) ideig megmártani a piskótát.
Összességében nem a minőséggel van rettentő nagy baj, az olyan, amilyen, nem elfogadhatatlan, vannak ennél sokkal gyengébb "magyarolasz" helyek is Budapesten. Az ár/érték arány viszont nagyon nem stimmel.

Cheflaszlo said...

konzerv vagy csontra fõtt halmaradék. hasonlítom a tonhalhoz amit kizárólag nyersen vagy éppen csak forró serpenyõbe pillanatig forgatva vagyok hajlandó fizetni, megenni. úgy ahogy kell fa klumpa száraz fadarabot egyen a vapis személyzet. én ha kell hozzájuk vágom. a moslékot.

Anonymous said...

Sziasztok!
Hapci: a tonhal gyorsfagyasztott, nem konzerv, nagy zacskókban hozzák ;) A tiramisuval mi volt a gond? Pontosan utánanéztem: presszókávába (a bárban főzik) mártogatott piskóta van benne, valamint van a krémben is. Az alapanyagok minőségi anyagok: zselatin, három fajta (olasz) szeszes ital, szarvasi mascarpone, tojás, tejszín, cukor, babapiskóta.
Mindhárom Vapiban ilyen kemence van, pizzára panasz nem szokott lenni, max az gond, hogy a vendég türelmetlen, de volt olyan is, hogy a pizzás elrontotta a rendelést. De ő is ember, aki sokszor váltott műszakban, gyakran piszkálódó flegma vendégekkel szemben, nagy hőségben nyomja az ipart 8-10 órán át, a minimálbért épphogy meghaladó fizetésért.

Cheflaszló: nem tudom, és nem is érdekel, mi van ennyire elkúrva a kis szánalmas életedben, vagy csak az IQ-d szintje épp, hogy eléri egy kerti törpe tökeinek szintjét, a magadfajta kis frusztrált, suttyó, parasztnak csak örülünk, hogy elkerüli az étterem személyzetének még a lába nyomát is ;). Puszi.

Hapci said...

Azt megértem, hogy minimálbérért nem haltok kollektíven szörnyet a vendégért, de ilyen hangot akkor se kellene használni egy szakáccsal (a szakács az az ember, aki tud főzni) szemben... no mindegy.
Tonhal: jobb híján elhiszem, akkor már csak az a kérdés, hogyan sikerül a nyers tonhalból ezt a képen látható, a leggagyibb konzervek kinézetére hasonlító, odakozmált törmeléket előállítani? Nem a fellegekben élek egyébként, szóval nem gondolom, hogy a Vapianóban olyan tonhalat kellene kiadni, mint az Onyxban...
Tiramisu: kétszer ettem a MOM-ban olyat, aminek a piskótája kanállal vághatatlan volt és kizárólag a krémnek volt - halvány - kávéíze. Tegnap megint jártam nálatok, nem magamtól, hanem egy barátom hívott oda beszélgetni. A piskóta állaga és íze most határozottan jobb volt, már majdnem olyan, mint amikor a legrosszabbul sikerült eddig, otthon. :D
Az egységes pizzasütő kemence remélhetőleg ennél többre is képes lenne, a nürnbergi Vapiano egységben például lényegesen jobb a pizza...
Az eddigiekből talán kiderült, az olasz ételek iránti, ismétlődően feltörő vágyamat továbbra se a honi Vapianókban fogom csillapítani.

Balázs Balatinacz said...

Talán el kellene gondolkozni azon,hogy Olaszországban miért nincs Vapiano!?...Szerintetek?:-)

Cheflaszlo said...

na. megvan az illetékes aki (ugyan) már nincs a cégnél. vapiano számok itt: http://cheflaszlohun.blogspot.hu/2012/12/vapiano-szamok-2006.html

a tonhal konzerv volt. de Hapcinál a lényeg miszerint ha frissbôl készül akkor mi a rákért néz úgy ki mint a pocsék koncerv. ámen. a tonhal konzerv (volt).

Anonymous said...

Milyen érdekes kommenteket lehet itt találni... amúgy nem vagyok sem dolgozó, sem kritikus, csak a sütőtök krémleves receptjükre próbáltam rákeresni, mert az bárki bármit mond, isteni !!! Olaszországban azért nincs még Vapiano mert ez egy német cég, ami szerintem nagyon jól ki van találva. Franchiseban működik, biztos az olaszokhoz is eljut majd, de lássuk be, mi magyarok sem nyitnánk magyar éttermet, ha egy német franchise jogot kéne megvásárolni.... Nekem mellesleg az egyik kedvenc gyorséttermem, bár rengetegszer járok oda úgy, hogy több időt eltöltök. A saláta tényleg hatalmas adag, de mit is várunk, miért baj a rák alatt lévő sok saláta ? Nem ráksaláta van az étlapon, hanem vegyes saláta rákkal. Különbség szerintem. A pizza persze nem lehet olyan, mint Nápolyban, de biztos vagyok benne hogy olyat sehol nem lehet találni, legalábbis én nem találtam ! Ezért oda kell menni ez tény. A választék lehetne nagyobb vagy változatosabb, ez igaz. De mi a baj az ár érték aránnyal ? Nekem pl. fontos, hogy látom mit rak bele a séf a kajámba és minden frissen készül. Két ember elkölt 4-7000 forintot. Átlagban. TG-ben (kedvenc olasz éttermem) két fő 20ezret vagy többet. És többnyire jobb is az étel, a kiszolgálás milliószor is. Mármint a TG-ben. De oda pl. nekem nincs keretem hetente párszor eljárni. Lehet itt kritizálni meg lehúzni, de ha minden itt összehordott "dolog" igaz lenne, akkor valószínű nem állnátok méteres hosszúságú sorokban "órákat"... én ennyit még sosem álltam sorban.

Ui. ha esetleg az egyik ott dolgozó tud segíteni melyik internetes sütőtök krémleves receptje hasonlít a legjobban az ott készülthöz, szívesen várom a választ :)

Anonymous said...

3 külföldi tulaj?? 1 magyar
ezek a számok nem valósak :)
összesen van 3 és abból egy külföldi
nem jó az informátor.
Nem tudom melyik kedves kolléga állítja hogy a halat mi pucoljuk :D
Az viszont igaz, hogy Németországból jön. Minőségi termékként.
És éttermenként van a 3-4 manager
Bevételt nem tudom nem is érdekel.
Még annyit hogy amikor ez a cikk íródott frissen nyíló étterem volt, azóta mindenkinek sokkal jobban megy minden :)

(LF)

cheflaszlo said...

mindenek ellenére a csajom szeret oda menni salátáért. a tonhal konzerves-et kerüli azért.

az emberek azért állnak sorba mert ár érték arány jó. kevés van ebben a kategóriában.

az adatokról annyit hogy pontosak. informátorom nem hablatyol butaságokat. a szerzônek igaza van. a személyzet necces. alulfizetett is. cserélôdik.

baszott nagy lapáttal piszkálta a rákokat esetlenül érdektelenül. na de nem mindenki gurmé.

Anonymous said...

Kérem azon olasz helyek listáját, ahol NEM konzerv tonhalat használnak!

Anonymous said...

Nekem kifejezetten ízlenek a tésztáik és a pizzájuk, pedig válogatós vagyok.

Anonymous said...

Ma voltunk elsoszor, ket kivalo tesztat ettunk (kiralyrakos es belszines), elotte egy remek valogatas tal (sonka, parmezan, mozzarella...) utana egy isteni panna cotta.
A szemelyzet kedves volt es villamgyors.

Abszolut csak ajanlani tudom!

Anonymous said...

Szánalmas ez az önmarketing, gondolom neked sincs semmi közöd ehhez "vendéglátós" céghez...Igazi középszerű hely az összes vapiano. Mocskos falakkal, puffokkal, széklábbakkal, csótány itt-ott, gagyi metro-s alapanyagokkal. Aki szerint jó a kaja, az az igazi mikró kajás réteghez tartozik, nekik lehet,hogy megfelel a műanyag íz.

Anonymous said...

Elolvastam a bejegyzést és az összes kommentet is. A Vapiano hangulatra engem egy bizonyos tízezer lakosú alföldi kisváros vadászháza nagyon büdös és eléggé koszos ebédlőjére emlékeztet a nyolcvanas évek elejéről (mínusz a munkásosztályt és Lenin elvtársat ábrázoló festmények a falon) - ok, a Vapiano talán valamivel világosabb, mint a fent emlegetett ebédlő. A Vapianóban én mindahányszor 20 perceket kellett sorban álljak az elhanyagolható mennyiségű zöld akármivel, bruttó 0,5 dkg izzadt, száraz sajttal és valamilyen paradicsomlöttyel nyomokban díszített, dupla áron értékesített, RAGADÓS tésztámért, amit aztán szabadon megpróbálhattam a ragadós asztalon található ragadós borsszóróból nagy nehezen kiügyeskedett RAGADÓS só- és borsmaradékkal feljavítani. Briefly, azt hiszem, maradok a céges kantinnál, ami nem egy mit tudom én, mekkora hatalmas gasztroélmény (mondjuk én se vagyok egy gasztropápa...), de... megbízható - ez a jó szó, gyerekek? (Nem tudom, nem vagyok gasztroblogger...) A kantinban kb. feleennyi pénzért kapok egy normális, jóízű paradicsomlevest meg egy normális adag, NEM RAGADÓS spagettit, normális mennyiségű, normális ízű bolognai szósszal leöntve vagy egy normális méretű, friss rántott húst normális adag sült krumplival. Ja, a hasáb természetesen mirelit, de legalább van íze (normális hasábburgonyaíze van), és nem tocsog az olajban, ahogy a közönséges bolti spagettijük se tocsog valamely, engem leginkább a Nyolcadik Utas (Alien) nyálára emlékeztető fehér löttyben. Ahol a nulla dizájn asztalok meg székek ugyan cseppet se dizájnosak, de nem is mocskosak, és a semmi különös, ikeás sótartó és a benne található közönséges, bolti konyhasó sem ragad a zsírtól, és ahol a személyzet aranyomnak szólít ;-) Ja, és ha a kantinban eszem, akkor biztos, hogy másfél óra múlva nem leszek éhes. Na, ennyit a Vapianóról.