UMAR - NASCHMARKT GYÖNGYE

Nagyon rövid bejegyzés következik a bécsi Umar étteremről. Sokszor jártam már a Nachmarkton, az Opera közelében lévő fantasztikus piacon, hol kínai fűszerek, hol érdekes ecetek, hol török döner után kutatva, de sohasem ettem még kiemelkedőt eddig. Ha épp arra jártam, a hely varázsa, a napsütés, a hangulat, a jókedv mindig sokkal többet nyomtak a latban, mint maga az étel minősége, és nem is nagyon érdekelt hogy kínai, japán, vagy török ételt eszem. Eddig. Tartottam a Facebookon egy rövid közvéleménykutatást, hogy melyik halas helyre érdemes foglalni, beülni és szinte egyöntetűen az Umarra szavaztak okos barátaim. Alább látható az étkezésem eredménye.




Óriásgarnéla fűszervajban sistergős vaslapon tálalva - erős. Ezt választottam, de a fűszervajas rák helyett kaptam egy tökéletesen kivitelezett pil pil rákot. Hagyományörzők azt fogják a szememre vetni, hogy ez nem is pil pil, mert nem olajon készült hanem vajon, sűrű paradicsompaszta is van benne és nincs petrezselyem. És persze nem kerek edénykében jön, hanem vaslapon. Ez a különbség. Viszont van rák, temérdek chili, és tengernyi fokhagyma. Ez döbbenetesen jó volt. Egy kiló kenyér segítségével tunkoltunk fel minden szószmaradékot.



A roston sült, faszenes polip szintén elképesztő friss és omlós. A polip karjai picit ruganyosak, egyébként olvadoznak az ember szájában.




Nem csináltam róla képet, de szintén csúcs volt a két személyes, horgászott tengeri keszeg. Puritán volt valójában, mert nem volt a gyomrában fűszer elrejtve, nem volt sütőben kisütve padlizsánnal, cukkinivel, egyszerűen tengeri sóval dörzsölték be a bőrét és úgy készítették el. Mellé mángoldos krumplit kapunk.


Legközelebb is itt kötünk ki szerintem.


Umar
Összességében 7,5/10
http://www.umarfisch.at/


PS - megyek a Gundelbe, a Speizbe és a Vapianoba a szavazás alapján!